close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפול בכעס– למה חשוב לעשות את זה נכון?

מערכת שורשיג חשוון, תשעח02/11/2017

טיפול בכעס בשיטת RYN הוא טיפול שחוסך לכם את הביקור השבועי אצל הפסיכולוג ואת הצורך לנבור באירועים מהעבר

תגיות:
כל מי שאי פעם ביקר בקליניקה של הפסיכולוג יודע איזה תהליך ארוך ומורכב זה עשוי להיות. בזמן שאנחנו כועסים, נעלבים, מתעצבנים, צועקים ובהתאם גם מרגישים הרבה פחות טוב פיזית, טיפול בכעס הופך למשימה מאתגרת עד בלתי אפשרית. אלא שזה לא חייב להיות כך. למעשה, טיפול בכעס יכול להיות מהיר יותר, וחשוב מכך – הוא יכול להיות מדויק יותר. בעוד טיפול פסיכולוגי ידרוש מכם מחויבות רבה, ביקורים קבועים (ויקרים) אצל הפסיכולוג והמון חפירה בעבר, שיטות מתקדמות יותר כדוגמת שיטת RYN ישיגו את המטרה בצורה מהירה הרבה יותר. לשיטה הזו יש גם יתרון גדול מאוד על פני השיטות הקלאסיות.

משנים הגדרות לצורך טיפול בכעס
בפשטות, טיפול בכעס בשיטת RYN הוא טיפול שחוסך לכם את הביקור השבועי אצל הפסיכולוג ואת הצורך לנבור באירועים מהעבר. אין ספק שהבסיס של שתי השיטות זהה: כעס הוא תוצאה של תבנית מסוימת שנוצרה בנקודת זמן מאוד מוגדרת. משהו קרה לנו, הגבנו בצורה מסוימת ומאז אנחנו ממשיכים לפעול בדיוק על פי אותם חוקים, למרות שאנחנו מבינים שהם לא תורמים לנו. להיפך, הם רק מזיקים לנו. אלא שלצורך טיפול בכעס לא צריך לנסות ולהבין מה קרה, איך זה גרם לנו להרגיש, איזה רגש בלתי מודע היה שם ומה קורה לנו היום. התמודדות עם כעסים תדרוש מאיתנו שינוי של התבניות הללו. במקום לחקור ולחפש תשובות – מוצאים אותן בתהליך מהיר.

ריסטארט למוח
אם ננסה לפשט את משמעות השיטה הזו, RYN (קיצור של Restart Your Brain) היא שיטה שרואה במוח כמחשב לכל דבר. הגדרות המערכת הן אלו שדורשות שינוי. קודי הפעלת המערכת נקבעו אי שם לפני כמה שנים טובות, ומאז אנחנו פועלים על פי אותן תבניות עתיקות. RYN היא שיטה שמבינה את זה היטב ומציעה דרך פשוטה להתמודד עם הקושי הזה: ריסטארט למוח. כשהמחשב שלנו מקרטע או פועל בצורה שאיננה תקינה, כשהוא איטי או כשהוא פשוט לא עושה את מה שהוא אמור לעשות, אנחנו דואגים לשלוח אותו לטיפול יסודי שכולל פירמוט ושינויי הגדרות. בדיוק באותו אופן אנחנו מתנהגים כשאנחנו רוצים לשנות דפוס התנהגות או תגובה שנראית לנו טבעית ובלתי נשלטת. שליטה בכעס בדרך הזה לא דורשת מאיתנו שנים של עבודת מחקר ומאות חבילות טישו. בתוך זמן קצר נהיה הרבה יותר ממוקדים, ושום דבר לא ייראה אותו הדבר.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה